Keresés ebben a blogban

2018. április 25., szerda

MűPa


6:12
Már visszatakaróztam, fejben már megírtam a posztot is.

Magamtól kelek minden nap, általában 5:30 és 6 óra között. Független még attól is, ittam-e előző nap, vagy xanaxot vettem be, a különbség csak annyi, hogy utóbbinál egyből megvan az egyensúlyérzékem is, és a papucsba egyből beletalál a lábam...
Ez az "ittam-e előző nap" egy külön poszt lehetne, a mély-vidéki élet veszedelmeihez éppúgy hozzátartozik, mint a kis mennyiségű, de folyamatos vérveszteség, vagy a fülledt időben mindent átható ganéjszag.

Szóval már most iszom a ganodermás-mézes kakakóm, merthogy nem kávézok, de valami kell így visszmelegedni, mert amióta tél után kábé azonnal nyár lett, csak épp egy mackóalsót és klumpát rántok magamra, hogy mégse pucéron menjek be a tyúkudvarba kirakni a vizet és a darát, meg a patkányoknak a takarmányos hordók mellé a mérget. Kissé hideg még zokni nélkül, de aztán gyorsan megmosom a lábam, átdörzsölöm törcsivel és pont jó.

Most még van víz az aknában is, onnan merem ki vödörrel, amíg lemegy egy program a takarmánydarálóban (kukorica és búza), addig kényelmesen kimerek vagy 6 vödörrel és "elárasztom" a melegágyást, mert az agyagos fődet jobb így locsolni, mint felülről, mert akkor összeáll a felszínen és csak csunyáskodik.
Szóval patkányméreg ki, tyúkok rendben, már írom fejben ezt a posztot, amit az ihlet:
"ELSŐ VÉR"

Eszembe jutott ugyanis már hetekkel ezelőtt, hogy aki vidéken nem látja naponta a saját vérét, az valszeg gecilusta, vagy 39-es lázzal fekszik egésznap.

Ez már ekkor jutott eszembe, amikor épp a kalapáccsal vertem le egy darab bőrt a körmöm alatt:


Horzsolás, karcolás, leütés, szálka, tövis, vagy minimum egy combon vagy alkaron szétkent szúnyog, ami már megszívta magát. Hálistennek szögbelépés még nem volt, azt remélem hatévesen kipipáltam már egész életemre.
Kullancsok engem nem szeretnek, halleluja!
Manciból szedem ki őket rendszeresen, a tyúkok nagyon szeretik.


Szóval ma pl. már reggel hat előtt véreztem, ezért jutott eleve eszembe, írok a vidéki életről azoknak, akik amúgy mindig csak a Dominika-féle álomvilágot képzelik el, ahol friss tej illata és cseresznyevirág-szirom száll a levegőben egész nap...

NEM PANASZ!
Csak rialiti: nitrogénszag, kullancs, por, légy vagy szúnyog, vagy mindkettő, meg még a méhek, darazsak, na ezek szállnak a levgőben a virágszirmok mellett.
Meg a káromkodások, amikor a kínai klumpát is átlyikasztja a kaszálás után ottfelejtett tövises ágacska alattomos tüskéje. A csaláncsípés az semmi, az egy elfogadható kompromisszum annak fejében, hogy a picsám ne izzadjon a hosszúnadrágban...

Szóval az első vér ma megvolt, és viccesen nézett ki, kábé mintha Krisztus támadott volna fel a harmadik napon, hogy meglocsolja a palántákat, mert a tanítványok csak az Újszövetséget szövegezték és ilyen földi dolgokra már nem volt eszük, persze, hogy palánta, meg takarmánydarálás, patkánymérgezés, meg a többi.



Ja, és a Mackó, a kb. egy kilométerre lakó bernáthegyi, aki ennyit ingázik hajnalban, csak azért, hogy ideszarjon a kertbe, az is már akkora span, hogy ma az orgonabokornál konkrétan a nyakát masszíroztam, miközben bedomborított, és csak nézett rám boci szemekkel. (Bezzeg amikor a portája felé járok ugyanúgy acsarog rám! :D ) Aztán még láttam, jelölni is akar, és a ház sarkánál arrébbtoszogattam:
- Legalább ne az én biciklimre, könyörgöm!!!

Ja, mert már egy másik bicikli is van, itt találtam vagy 4 napja, és még mindig senki nem csörgött, nem írt, hogy ki kapott épp errefelé defektet és hagyta inkább itt a ház falának támasztva, minthogy továbbtolja.
Szóval egyes kis falvakkal ellentétben, ahol harapós kutya kell minimum, hogy a kint felejtett sarlót vagy kalapácsot el ne lopják, itt a magamfajta trehány, mindent szerte-széjjel hagyó, saját kutyát etetni lusta ember is elvan, mert nemhogy elvisznek valamit éjjel, még így "teremnek" a dolgok.
Az egyetlen dolog, ami hiányzik nekem, az csak valami 4 méteres sövény vagy tujasor, hogy azt a mackóalsót se kelljen már felhúzni reggel, hanem csak a klumpát, amikor kimegyek a "csajokhoz" reggel.



Hogy mi a MűPa a címben?
Hát a műparaszt persze.
Egy pillanatig se hinném, hogy 40 év kiesést valaha is bepótolnék, főleg ha olyan szomszédom van, aki ilyenkor már lehet a traktoron ül, mikor én a ganodermás kakaót iszogatom, és nem 20 tyúkot lát el, hanem 50 birkát, egy lovat, meg még ki tudja mit, és eszébe se jutna bogposztokat írogatni :D








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése